zondag 24 november 2013

Wandelen en wintervoer voor de vogeltjes

Het was een heerlijk weekend.
zaterdag bezig met sinterklaas surprises.....
maar die laat ik natuurlijk niet op de foto zien,
want de familie leest ook het blog.
Als ze uitgepakt zijn, laat ik ze wel zien.
Zondagochtend samen met Richard heerlijk gewandeld.
Een mooi wandeling van 6 kilometer in de bossen vlakbij.
We zagen weer mooie dingen....
mooie vennen
een boom met dikke pukkel
een witte grote vogel hoog in de bomen
veel wandelbordjes
mooie bomen en
een bordje van het N.A.P.
En na afloop van de wandeling natuurlijk genieten van een kopje thee en koffie en van elkaar. Heerlijk om met z'n tweetjes over alles te praten en samen te genieten.
Ook ben ik bezig geweest voor de vogels in de tuin
aangezien er steeds vaker nachtvorst is.
Ik had voor Lotte's verjaardagsfeestje oude oma's kopjes gekocht bij de kringloop.
Die heb ik gevuld met vogelvoer en vet
en met z'n zessen aan een stok vastgemaakt voor in de tuin.
Maar ook twee kopjes heb ik aan de boompjes gehangen.
Verder gaan we, voor het eerst, pindakaas proberen.
Daar schijnen de vogels ook gek op te zijn.
Ik had wel uit het bos vanmorgen een stokje meegenomen
en vastgelijmd aan het huisje.
Volgens mij kan een vogeltje dan veel beter landen dan op de rand van de pot pindakaas. 
Ik hoop dat we de roodborstjes, koolmeesjes en musjes
die iedere winter onze tuin bezoeken dit jaar ook weer komen.
Het is zo ontzettend genieten van al die kleine, mooie vogeltjes in je tuin.
Ik wordt daar iedere keer zo vrolijk van.
Alleen jammer dat het zo moeilijk is om ze op de foto te krijgen.
Misschien lukt het dit jaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten